fredag 26 mars 2010

Curry- & sesamsås

Det ligger en kycklingklubba och pocherar i ett litet påhitt som jag avslöjar om det blir gott! Till det ska jag äta lite strimlad vitkål och en tunn omelett av kinesisk variant och toppa allt med en currysesamsås.
CURRYSESAMMAJOSÅS
1 tsk gurkmeja
2 tsk madrascurry

½ salladslök

2 msk majonäs

½ tsk sambal oelek

1 msk svarta sesamfrön

2 dl turkisk yoghurt eller crème fraiche
farinsocker

salt


1. Rör ut gurkmejan och curryn i majonäsen.
2. Skiva löken riktigt tunt och rör ned i majon med sambal oelek och sesamfrön.
3. Blanda med yoghurten eller crème fraichen, smaka av med en nypa salt och en nypa farinsocker om du tycker att behövs.
4. Låt dra en halvtimme.

Ja, jag hoppas att kycklingen blir god, jag tänkte stå mig på detta hela långa kvällen, jag ska iväg på äventyr och se Kittens Vegasnummer på Kittenville Extravaganza på Nalen det kan nog bli kul. Innan det tänker jag gå på en bokrelease på Steisland/Berliner

3 kommentarer:

Mikkan sa...

Så himla vackert med svarta frön och curry, mat för ögonen också!

Unknown sa...

Ja, det var det jag tänkte!

Fröken Dill sa...

Vilken väldigt spännande sås! Curry är ju alltid toppengott.
Tycker fröken Dill