söndag 12 april 2009

NU ÄR DET VÅR


Nu är våren här, jag har sett en inte så blå sippa utan en blekrosa sippa! Jag är hem- kommen efter dansklassen jag numera går på söndagar, helt utmattad och dunderdunderhungrig. Vad göra då? Har ingen energi att laga riktig mat, så det får bli snabbmat. Quesadilla med en potatissalladsfyllning gjord på potatisarna som är över efter påskmiddagen, ska försöka få in en proteinkälla också....

Ikväll blir det ännu mer snabbmat, hemgjorda hamburgare with all the trimmings, yum yum! Det brukar innebära, ketchup o senap, ost, rödlök, bacon, saltgurka, tomat, avokado och dressing, antingen bbq eller hamburger och kanske en ananasskiva eller så slår jag två flugor i en smäll och gör en ananassalsa. Kanske lite rostade rotfrukter också eller en stor grönsallad tror jag att det får bli ikväll.

ANANASSALSA
1 liten ananas eller ½ stor
1 röd chili
1 grön chili
½ rödlök
1 stor lime
½ kruka koriander (el persilja)
1 skvätt fruktig olivolja
SoP


1. Skala och ansa ananasen, tärna smått. Skiva rödlöken tunt och finhacka chilin, välj själv hur hett du vill ha och om du vill ha kavr kärnorna.
2. Hacka bladen grovt. Rulla limen mot köksbänken för att frigöra saften.
3. Blanda allt, pressa över limen och häll över en skvätt olja. Salta och peppra.

TIPS! Chili och pepper upplevs på olika delar av tungan så därför har jag alltid peppar även om jag har ordentligt med chili.

Inga kommentarer: